ROOMS

Welke kamer kies ik nu het best?
Heb je nog maar weinig escape ervaring, speel je met twee spelers of is er een kind in het gezelschap? Kies dan Circus Animali.
Heb je al wat escape rooms gespeeld of hou je van een uitdaging? Kies dan Hunter.
Om misverstanden te voorkomen lees je best even de FAQ (veelgestelde vragen).

 
Hunter.png

Je zakenpartner is gegijzeld. Help zijn dochter het losgeld te vinden!

HUNTER

Londen 1932, je zakenpartner Louis is ontvoerd door het meesterbrein dat zichzelf 'The Pig' noemt. Je had met Louis afgesproken, maar hij is niet thuis. Zijn dochter is er wel en vraagt jullie even te wachten in de woonkamer. Plots rinkelt de telefoon en krijg je het nieuws dat Louis ontvoerd is en dat er losgeld wordt gevraagd. De opdracht die 'The Pig' je geeft is heel simpel: kraak Louis' kluis en breng hem het geld. Pas dan laat hij Louis vrij. Gelukkig heeft Louis allerlei puzzels, raadsels, codes en hints verstopt om de kluis te kraken. Oohja, je hebt maar één uur de tijd, want dan knalt 'The Pig' Louis overhoop.

Aantal spelers: 2 tot 6

Slagingspercentage: 50%

Moeilijkheidsgraad 4/5

Aanbevolen minimum leeftijd: 12 jaar

Deze kamer is geen escape room voor kinderen en werd volledig ontwikkeld voor volwassenen.

Spelen mag vanaf 10 jaar.

Speeltaal: Nederlands

Engels op aanvraag.

CircusAnimaliVok.png

Het circus is in de stad! Maar tussen alle lachende gezichten schuilt er een duister geheim...

CIRCUS ANIMALI

Circus Animali, het circus dat beroemd werd met hun sensationele dierenstunts, slaat z'n tenten op in Sint-Truiden! Jarenlang trokken ze door Europa met hun befaamde acts. Sinds enkele jaren zijn dieren niet meer toegelaten in circusshows en gaan de verkoopcijfers van het circus in het rood. Toch blijft  het circus doorgaan zonder zichtbare financiële problemen. Er gaan nu geruchten dat het circus blijft bestaan door enkele louche zaakjes achter de schermen.

De politie plant een inval tijdens hun periode in Sint-Truiden. Jullie kruipen in de huid van de rechercheurs en krijgen een huiszoekingsbevel van één uur. Zoek uit wat er aan de hand is!


Aantal spelers: 2 tot 6
 

Slagingspercentage: 70%

Moeilijkheidsgraad: 3/5

Aanbevolen minimum leeftijd: 12 jaar

Deze kamer is geen escape room voor kinderen en werd volledig ontwikkeld voor volwassenen.
Spelen mag vanaf 10 jaar.

Speeltaal: (zeer basis) Engels

ReInPa.png

Vervolledig de levensmissie van Professor Kempeneers.
 

R.I.P.

OPENING DECEMBER 2022

BINNENKORT MEER INFO OVER BOEKINGEN
Jarenlang was professor Kempeneers een wereldautoriteit in de farmaceutische wetenschappen. Op een gegeven moment stond hij zelfs dicht bij een doorbraak naar een medicijn om de doden weer tot leven te wekken. Zo dicht… maar hij kon het nooit afmaken. Enkele mislukte experimenten dreven hem tot wanhoop. Van geniale geleerde
naar gekke kwakzalver in een vingerknip.
Na de dood van zijn vrouw trok hij zich terug in een klooster en werd diepgelovig. Verhalen kwamen naar buiten. Volgens de overlevering probeerde hij tot zijn laatste dagen zijn medicijn te vervolledigen door
middel van christelijke en zelfs satanische rituelen. Zijn jonge dochtertje verbrak hierdoor alle contact en er werd nooit nog iets van haar vernomen.
Vandaag de dag ligt hij begraven in een graftombe in het klooster waar hij zijn laatste dagen sleet. Zijn kist is vrij te bezoeken, Als soort van bedevaartsoord voor aanhangers van zijn theorieën. Let wel op! De abt van het klooster zegt dat er een vloek op de crypte rust. Volgens de abt laat de geest van professor Kempeneers enkel bezoekers naar
buiten die zijn levensmissie kunnen voltooien. Volgens sommigen een verzinsel om vele kijklustigen weg te houden uit het rustige klooster. Zeer doeltreffend, want tot op heden
durfde niemand de graftombe te betreden… jullie wel?

De abt laat slechts twee bezoekers tegelijk naar binnen.

Volgens de legende kan je de crypte pas verlaten wanneer je het medicijn hebt voltooid, hoe lang dat duurt hangt van jullie af. Gemiddeld spreken we over 50 minuten.

Het klooster waarschuwt dat sommige bezoekers de crypte als ‘spannend’ kunnen ervaren.